Wednesday, May 2, 2012

Skjortekjole til besvær


 Av en eller annen grunn har jeg fått for meg at jeg trenger en skjorte kjole i sommer. Ikke at jeg egentlig går så mye i kjoler om sommeren fordi jeg syns jeg har så tjukke bein, men en gang må jo bli den første. Og skjortekjolen ser så god ut å bare slenge på seg når det er varmt, uten å bli for pynta. Og man kan jo ha tights under, hvis man feiger ut angående lubne fotball legger. 

Uansett, den kan ikke se ut som hva som helst heller. Her er en liste kriterier for min framtidige skjortekjole:

- Den må være hvit
- Den må ikke være "kjerring"
- Den må ikke være for kort
- Det må ikke se ut som jeg bare har slengt på en alt for stor skjorte
- Den må ha ordentlig krage
- Den kan gjerne ha et belte til
- Den kan ha litt utsvingte ermer

Så altså, noe sånt


Dette var derimot det jeg fant: 


Denne er fra Ellos. Feilen er at den ser veldig posete ut og kragen er helt forferdelig på meg. Det er en såkalt kjerrig krage. En rund krage foretrukket av eldre kvinner som gjerne er litt runde i kantene med kort hår.

 Jeg har brent meg på den før, har nemlig en blå silke skjorte med samme type krage fra Bik Bok og den blir aldri brukt. Enda fargen er veldig fin. Men er den lukket ser jeg lubben og kjerring ut, og er den åpen, ser det ut som en silke pysj. Så nei nei og atter nei!



Så var det denne fra La Redoute
Og den var egentlig ikke så verst, i hvertfall ikke ved første øyekast. Men ved å zoome oppdaget jeg en lite heldig vaffelstrikk kant plassert nettopp der hvor magen min er tjukkest. Og det er enda et stort NEI

På Nelly fant jeg bare for lange eller i mønster. På H&M fant ikke jeg ikke noe, heller ikke på Gina Tricot. Så da lurer jeg på hvor i alle dager man skal finne noe sånt. Men det er jo standard det, at når jeg skal ha noe, er det alltid 10 år etter det har vært moderne og derfor er det umulig å finne.

Men jakten vil forsette!

No comments:

Post a Comment