Sunday, July 1, 2012

Hva jeg syns om: Elf sminke

Jeg bestilte jo da en tid tilbake sminke fra Elf. Og jeg lovte å skrive hva jeg syns, så here goes.
Først leppestiftene, det første som skjedde når jeg prøvde den ene, var at den knakk! Tvert av. Jeg var ikke hardhendt eller gjorde noe spesielt med den. Den var knakk. Så det var jo ganske skuffende.

 Ellers syns jeg fargene var fine på, men jeg foretrekker de mer kremete. Disse var litt hardere.
Men det var helt greit, annet enn at den ene knakk. Men jeg ville nok ikke kjøpt de igjen.

Swatches:
 Til venste: Gypsy 
Til høyre: Fantasy

Jeg kjøpte en øyelokks primer i fargen golden. Den er helt grei. Jeg vet ikke om den gjør at øyenskyggen sitter noe særlig bedre, men den lager i hvertfall et fint underlag for andre gyldne farger. Føler egentlig ikke at den er noe must have produkt akkurat, så kommer nok ikke til å kjøpe en sånn igjen.

Så var de flytende øyenskyggene. Jeg visste fra før at de kan være ganske vanskelige å legge på. Jeg har prøvd noen opp gjennom årene, og disse var ikke noe unntak.

Fargene var fine, men man må jobbe en del med de og det er ikke bare bare å få det det til. De striper seg ganske fort, så man må prøve å klappe inn vanlig øyenskygge over for at det skal sitte, noe som gjør at fargen ikke blir den samme. Så jeg ville nok ikke kjøpt de igjen, men det er helt greit å ha prøvd de.

Swatches:

Fra høyre: Øyelokkprimer i fargen Golden. 
Øyenskygger fargene:  Mocha Madness, Misty Mauve og Coco Loco

Så favorittene mine er disse øyenskyggene som heter Studio Matte Eyeshadow.
Jeg husker jo da ikke hvilke farger jeg kjøpte, og det står heller ikke noe på...
Men jeg liker de i hvertfall! De er like gode som mange andre, langt dyrere øyenskygger.


Også likte jeg løsvippene. Jeg har bare prøvd de en gang, men er like gode som de jeg pleier å kjøpe på Cubus fra Depend eller H&M sine. Så jeg kommer nok til å kjøpe de igjen!
Har lyst å prøve de indivduelle også, for å se hvordan de er.
De koster jo tross alt bare 14 kr pr pakke!


 Så det var i hvertfall mine erfaringer. Jeg syns elf har helt greie produkter til en billig penge, så lenge man vet litt hva som er bra og ikke. Jeg tror produktene som heter Studio er litt bedre enn de vanlige.
Og jeg vet at sminkekostene er veldig kurrante i forhold til prisen.

Men neste gang jeg bestiller skal jeg prøve meg på mineral sminken tenkte jeg! Den er litt dyrere, men fortsatt billig og verdt å sjekke ut!

No comments:

Post a Comment