Monday, July 2, 2012

Føflekker og livslinjer

I went to a party once, and there was a palm reader there and when she looked at my hand, she just froze. And I said to her "I know. My lifeline is broken. I know I won't live past thirty. 
Sitat fra filmen Factory Girl


Sånn føler jeg meg i dag. Jeg klarte nemlig å google føflekk kreft, siden jeg har begynt å få flere og flere føflekker. Den ene bak på ryggen min har også blitt større og begynt å klø. Og siden det er et tegn på kreft, regner jeg med at dommedag nærmer seg. Neida...joda. Det er ganske ekkelt egentlig. 



Tegnene er nemlig som følger:

- Føflekken  med kreft er ofte asymmetrisk. De fleste føflekker er nemlig symmetriske,
- Føflekker med kreft har ofte en uregelmessig fasong og uklar grense.
- En føflekk med kreft måler oftest over 5-7 mm.
- En føflekk som er utstående med asymmetriske forandringer kan være kreft.
- Føflekker med kreft har ofte farge sjatteringer fra rødbrunt til svart.

Og noen av mine nye og den som klør er både usymetriske og rødbrune i fargen.... Hjelp!


 Det var heller ikke mer oppmuntrende da jeg kom på at da jeg var på alternativ messe med noen av jentene på jobben, lærte jeg at livslinjen min er kort. Noe som ble påpekt at ikke nødvendigvis betyr at man dør ung siden man har to, altså en på hver hånd. Desverre er begge mine korte.


 Jeg snublet også over en nettside som snakket om Brittany Muphy's livslinje som også var kort. Min er bare litt lenger og hun døde da hun var 32 år... Jeg har altså kanskje toppen 15 år igjen da eller?
 Jeg har virkelig fått mitt fra den grunne delen av genpoolen, som Scar sier. 
 

Uansett, nok fjas. Jeg skjønner jo da at jeg sannsynligvis ikke har kreft. Men for å være på den sikre siden skal jeg definitvt skaffe meg en lege time så jeg får sjekket. Bare sånn i tilfelle. 
Man skal nemlig sjekke føflekker regelmessig, mens jeg har aldri gjort det! Og jeg skal i hvertfall ikke ta sol igjen, for jeg kjenner at jeg egentlig er litt nervøs nå.

No comments:

Post a Comment